Doorgaan naar artikel

Groupe Bel zet meer in op plantaardige kaasvervangers

Groupe Bel investeert €9 miljoen in plantaardige kaasvervangers via project Cocagne. De focus ligt daarbij op duurzaamheid, smaak en innovatie. De ambitie is om naar 50% omzet uit plantaardige producten te komen.

De Franse kaas- en fruithapjesfabrikant Groupe Bel gaat miljoenen investeren in haar onderzoekscentrum in de Vendôme. Samen met partners zoals de Franse agrogroep Avril en de Canadese specialist in micro-organismen Lallemand start Bel daar een project. Het doel is om een nieuwe generatie gefermenteerde en plantaardige producten te ontwikkelen.

Ambitie: 50% omzet uit plantaardig

Groupe Bel wil uiteindelijk de omzet gelijk verdelen tussen zuivel en plantaardige producten. De eerste stappen naar plantaardig zette Bel in 2016 met de overname van MOM Materne, een Franse fabrikant van appelmoes, fruithapjes en vruchtendranken. MOM is bekend om haar één-portieverpakkingen en valt onder de categorie ‘nieuwe activiteiten’. Tot deze categorie behoren echter ook China, de rest van Azië en Afrika, waardoor de exacte bijdrage van plantaardig aan de omzet onbekend is. Wel was in het eerste halfjaar van 2024 kaas en andere zuivel goed voor tweederde van de verkopen.


Lees meer op www.boerderij.nl

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin