Familie Scheepers maakt levert VLOG-melk. Daarvoor heeft het rantsoen slechts een kleine aanpassing ondergaan. VLOG-melk levert op het bedrijf bij aan het financieel resultaat.
“De extra vergoeding die we per kilogram melk krijgen voor VLOG-melk maakt de overstap kostendekkend en dus echt interessant voor ons.” Aan het woord is Justin Scheepers, die samen met zijn ouders 145 koeien melkt in Heeze. Bekijk zijn ervaringen met VLOG-voer in onderstaand filmpje.
Financieel resultaat
“Wat wij erg belangrijk vinden is dat we een financieel gezond bedrijf hebben en dat we het bedrijf kunnen ontwikkelen zodat het toekomstperspectief heeft”, vertelt Scheepers. “De basis daarbij is het benutten van eiwit uit eigen gras. Dit draagt ook zeker bij aan een financieel resultaat.” Voor het leveren van VLOG-melk heeft Justin het rantsoen iets aangepast. “De koeien doen het gewoon goed op het aangepaste rantsoen. De productie van de koeien is gewoon hetzelfde gebleven”, vertelt de jonge ondernemer die een productie van 9.600 kg melk met 4,19% vet en 3,52% eiwit realiseert.
VLOG-melk op uw bedrijf?
“Wil je ook met VLOG-voer aan de slag? Laat je dan goed informeren over de mogelijkheden”, is de tip die Justin meegeeft. Graag helpen de adviseurs van Agrifirm hierbij.
Meer over VLOG-voer.